You are currently viewing מה זה רפלקסולוגיה?

מה זה רפלקסולוגיה?

רפלקסולוגיה היא אחת מצורות העיסוי העתיקות ביותר ושורשיה ברפואה הסינית העתיקה. היא מבוססת על מפה של כף הרגל, שבה נמצאות נקודות לחץ התואמות לאיברים ושרירים ספציפיים בגוף, ואשר יכולות לעורר את מערכת האנדוקרינית והעצבים. רפלקסולוגיה היא מעין עיסוי כף רגל ממוקד באמצעות שיטה שניתן ליישם בבעיות ספציפיות. לדוגמה, אם אתם סובלים מכאבי אגן או בעצב העכוז, הרפלקסולוג יתמקד בנקודות הנמצאות על העקבים. למומחים שסיימו את קורס הרפלקסולוגיה יש ידע ומיומנויות מעמיקים בשיטת עיסוי עתיקה זו.

אזורים רפלקטורים בכפות הרגליים

 

כפי שכבר הוזכר, רפלקסולוגיה של כף הרגל מבוססת על מפה של נקודות לחץ בכף הרגל הנחשבות לקשורות אנרגטית לאזורים אחרים בגוף.

נקודות המתאימות למוח, לצוואר ולסינוסים מוצגות בקצות האצבעות, לאורך האזור הפנימי (לאורך הקשת) – עמוד השדרה, בקצה החיצוני – הכתפיים, הזרועות, הירכיים, הברכיים והרגליים.

כל אזור בכף הרגל מתאים לאיברים ספציפיים: השליש העליון (ליד כריות כף הרגל) מיועד לאיברי החזה, כולל הריאות והלב, השליש האמצעי (ליד הקשת) מיועד לאיברי בטן כמו הבטן , טחול, כבד ומעי, והשליש התחתון (ליד העקב) – אברי האגן, כולל שלפוחית ​​השתן, המעי הגס, איברי הרבייה, עצב הסיאטיקה וכו'.

מגוון מאפיינים נלקחים בחשבון בעת ​​בחינת כף הרגל, לרבות צבע, טמפרטורה, לחות, טונוס שרירים, מבנה כף הרגל, ונוכחות של שומות, קמטים, יבלות והתכווצויות בעור. כל אחת מהתכונות הללו מוערכת בנפרד וביחד. אבל יש גם סימנים פשוטים יותר שניתן לפענח בצורה חד משמעית.

לדוגמה, אם הבוהן השנייה ארוכה יותר מהבוהן הגדולה, הדבר מעיד פעמים רבות על גישה ביקורתית כלפי עצמו, החיים ואחרים, כמו גם נטייה להתבוננות פנימית. שיפוע אחיד של האצבעות מעיד על חשיבה הגיונית, ואצבעות באורך שונה עשויות להעיד על רגשיות מוגברת. גושים בעור בכריות מתחת לאצבעות עלולים להעיד על בעיות במערכת הלב וכלי הדם או מערכת הנשימה.

רפלקסולוגיה באמת עובדת?

לרפלקסולוגיה השפעות חיוביות רבות, שבזכותן אפשר להגיע להרגשה כללית טובה יותר. חלק מהשפעות אלו כוללות שיפור ברגיעה והפחתת מתח, בדומה לצורות אחרות של עיסוי. עם זאת, אין להסתמך רק על רפלקסולוגיה לטיפול במחלות קשות. מחקרים רבים מראים שרפלקסולוגיה יכולה להקל על עייפות, נדודי שינה וכאבים כרוניים. תסמינים פסיכולוגיים כגון חרדה יכולים לגרום או להחמיר מצבים אלה, ורפלקסולוגיה יכולה לעזור בניהולם. לאחר פגישה אחת או אפילו עיסוי כף הרגל על ​​בסיס רפלקסולוגיה שנעשתה על ידי האדם לעצמו, אנשים רבים מרגישים טוב יותר וישנים טוב יותר.

 

אזורים ורפלקסים

רפלקסולוגים מזהים 10 אזורי אנרגיה בגוף האדם, המחלקים את הגוף למקטעים אורכיים, החל מהראש וכלה באצבעות הרגליים. ללחץ על אזור מסוים בכף הרגל יש אפקט משכך כאבים בחלק המתאים של הגוף, המבטיח זרימת אנרגיה נכונה ואחידה. מפת כף הרגל משמשת כדי להראות כיצד האזורים השונים של כף הרגל משקפים את החלקים המתאימים בגוף. כל מחלה חושפת את עצמה, בהיותה מקום רגיש באזור הרפלקס של האיבר שנפגע ממחלה זו. עיסוי כף רגל מקומי יכול לרפא כמעט כל איבר בגופנו.

לפני תחילת הטיפול, מומלץ לבצע עיסוי קל בכפות הרגליים כדי שירגעו ויקבלו את אפקט הטיפול בקלות רבה יותר. זה גם עוזר למטופל להתרגל לידיים של המטפל ועוזר למטפל לקבוע את מידת הלחץ האופטימלית. חשוב לקחת בחשבון את מידת הלחץ ולא לגרום לכאבים בכפות הרגליים.

הרפלקסולוג בוחן כל כף רגל עם האגודל והאצבע המורה של שתי הידיים כדי למצוא את האזורים הפגיעים ביותר. תשומת לב מיוחדת מוקדשת לאזורים אלו כדי לשחרר אזורים מקובעים. הטיפול אמור להביא לתחושת סיפוק ורגיעה, למרות הכאב הקל של ההליך. אין תופעות לוואי לרפלקסולוגיה, עם זאת, חלק מהאנשים עלולים לחוות תחושת תשישות פיזית ורגשית או עייפות לאחר הטיפול.

איך משתמשים ברפלקסולוגיה?

עיסוי רפלקסולוגי נמשך בממוצע 30 עד 45 דקות, אך משך הזמן שלו עשוי להשתנות בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל. בעת תכנון עיסוי, נקודות בכפות הרגליים נבחרות תוך התחשבות בגיל, מצב בריאותי וסוג המחלה של כל מטופל. גישה אינדיבידואלית כזו מבטיחה את היעילות הגדולה ביותר של עיסוי רפלקסולוגי ומגבירה את השפעתו המיטיבה על המצב הפיזי והפסיכולוגי של הגוף.

איך עושים עיסוי ברפלקסולוגיה?

ללא ספק, לעיסוי רפלקסולוגי של כף הרגל יש השפעות מועילות רבות, לרבות הפחתת כאבי ראש, נדודי שינה, עייפות כרונית, סחרחורת ואף שיפור מצב הלב, הכליות והכבד. בנוסף, עיסוי זה יכול להיות שיטה יעילה לשליטה בלחץ הדם.

תרגישו כמו גורו אמיתי של הרפיה ורווחה עם עיסוי רפלקסולוגיה ברגל. שיטחת הרפלקסולוגיה המשמשות בטיפול זה יאפשרו ליהנות מתחושות נהדרות שאי אפשר אפילו להשוות לשיטות הרפיה אחרות. אתם תהנו מהדרך האידיאלית להפחתת מתח ולהרפות לחלוטין את כל הגוף – עיסוי רפלקסולוגי בכף הרגל.

לפני תחילת עיסוי רפלקסולוגי, המומחה מעסה את כפות רגליו של המטופל ומעריך את תגובתו על מנת לזהות אזורים בעייתיים ברגליים ולקבוע את סוג העיסוי הדרוש. ברגליו של אדם יש נקודות הקשורות לכל חלקי הגוף. עיסוי כף הרגל נועד לעורר את הנקודות הללו על מנת להרפות הן את הרגליים והן את הגוף כולו. סוג זה של עיסוי יכול לעזור להילחם במתח, לשפר את מצב הרוח ואת הרווחה הכללית.

 

לעיסוי כף רגל יעיל, חשוב להקפיד על כמה עקרונות מפתח:

  • לפני תחילת העיסוי יש לוודא שהידיים והרגליים נקיות.
  • יש לבצע את תנועות העיסוי בלחץ מתאים כדי למנוע אי נוחות ודגדוג.
  • כדי למנוע כאב, יש צורך לבחור את הנקודות הנכונות לעיסוי.
  • העיסוי צריך להתחיל עם הקרסוליים, תוך הקפדה על הרפיה מלאה של הרצועות והעצבים לאורך הקרסול.
  • לאחר מכן ניתן לעבור עם העיסוי לכפות הרגליים.